Lubuski Zakład Przewozów Regionalnych informuje, że w dniach 7, 8.10.2006 odbędą się przejazdy promocyjne autobusu szynowego SA 133, których producentem jest firma PESA Bydgoszcz. Pojazdy tego typu będą obsługiwały linie kolejowe województwa lubuskiego. Regularne kursy rozpoczną się wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 2006/7.
Poniżej przedstawiony został rozkład jazdy przejazdów promocyjnych: W dniu 7.10.2006 STACJA PRZYJAZD ODJAZD Zielona Góra 8:25 Nowogród Osiedle 8:54 9:02 Żary 9:32 9:37 Iłowa Żagańska 9:52 9:54 Węgliniec 10:27 10:45 Iłowa Żagańska 11:18 11:20 Żary 11:35 11:40 Nowogród Osiedle 12:09 12:11 Zielona Góra 12:40 13:25 Czerwieńsk 13:47 13:49 Krosno Odrzańskie 14:14 14:30 Czerwieńsk 14:55 14:57 Zielona Góra 15:15 W dniu 8.10.2006 STACJA PRZYJAZD ODJAZD Zielona Góra 9:05 Czerwieńsk 9:27 9:29 Rzepin 10:44 10:55 Ośno Lubuskie 11:21 11:23 Sulęcin 12:00 12:10 Ośno Lubuskie 12:46 12:51 Sulęcin 13:27 13:37 Rzepin 14:40 15:05 Kostrzyn 15:40 16:04 Rzepin 16:38 16:40 Czerwieńsk 17:57 17:59 Zielona Góra 18:18 Serdecznie zapraszamy na bezpłatne przejazdy promocyjne.
Żary znowu czterokierunkowym węzłem pasażerskim 🙂 – 2006-10-18 09:12:23
Fajny ten szynobus. Mam tylko nadzieję, że PKP tak ułoży rozkład, że będzie można jakoś znośne dojechać do Jeleniej Góry i dalej np. do Szklarskiej Poręby. P.S To prawda z tym pociągiem relacji Żagań – Łódź Kaliska od nowego RJ, czy to tylko plotka??
autor: ~Zakroniec
Żary znów węzłem pasażerskim – 2006-10-18 10:14:41
najprawdopodobniej plotka, gdyż połączenia mają być wznowione tylko do niegosławic, gdyby coś takiego miało kursować, zapewne już by to rozgłoszono, nie mniej być może planuje się coś takiego w dalszej bliżej nieokreślonej przyszłości, Żary z tego co wiem mają być punktem docelowym wszystkich szynobusów, tak więc odżyją stare czasy, gdy spotykały się tam pociągi przywożące pasażerów z różnych kierunków
autor: ~krzysiek
CD – 2006-10-19 08:28:25
Ale on niby miał jechać jk kiedyś stary pociąg do Warszawy : Żagań – Zielona Góra- Głogów – Wschowa -LEszno itd. No nic grunt, ze w sumie teraz Żary będą sporym węzłem pasażerskim na południu naszego województwa. Dopiero Zbąszynek ma 4 kierunki czynne w ruchu pasażerskim. Fakt faktem, że większa częstotliwość ich tam jest, ale zawsze
autor: ~Zaskroniec
CD.. – 2006-10-19 08:32:13
a jest gdzieś już propozycja RJ 2007??
autor: ~Przemek
CDN – 2006-10-19 13:38:14
Nie mam zielonego pojęcia. Ja gdzieś to przeczytałem na jakimś forum, więc chciałem się spytać u wiarygodnego źródła.
autor: ~Zakroniec
CDN.. – 2006-10-19 14:12:57
a to szkoda bo ciekaw jestem jak bedzie wyglądał rozkład na południu lubuskiego od 10 grudnia
autor: ~Przemek
Nowy rozkład jazdy – 2006-10-19 16:24:23
jeszcze go nie znam wiem tylko że na węgliniec i na niegosławice będzie dziennie jeździć po 3 pary pociągów, dokładnych godzin odjazdów jeszcze nie znam, goście z pkp jak na razie nic w tej sprawie mi nie odpisali
autor: ~krzysiek
Dziwne – 2006-10-20 07:58:58
Do Węglińca tylko 3 pary? To mało. Pewnie rano będzie przyjeżdżał, na południe i wiecozrem, powinny być przynajmniej 4 pary…Oni to zamierzają zrobić mając 1 szynobus??
autor: ~Zakroniec
… – 2006-10-20 11:53:24
moze szynobusy do/z Forstu zamiast kończyć bieg w Żaganiu pojada do Niegosławic?
autor: ~Przemek
Nowy rozkład jazdy – 2006-10-20 17:37:53
też próbowałem się coś na ten temat dowiedzieć, na razie pozostaje czekać jak rozwiążą sprawę, wiadomo, że są 3 pojazdy, 2 sa które już jeżdżą i jeden co przyjdzie niebawem, ale jeżeli będą chcieli utrzymać dojazd ucznió do szkoły z Forst, Węglińca oraz Niegosławic to 3 pojazdy zostaną wykorzystane, będzie musiał więc zniknąć poranny kurs do gorzowa, chyba, że przewidują jakieś wsparcie z woj. dolnośląskiego w co osoboiście wątpię, jak poznamy szczegóły rozkładu będzie wiadomo jak z wykorzystaniem szynobusów
autor: ~krzysiek
CD – 2006-10-23 10:43:55
W sumie mogliby ten pociąg do Gdyni z Zielonej Góry przedłuży do Żagania lub Jeleniej Góry, ale musiałby się sta cud
autor: ~Zakroniec
… – 2006-10-23 11:14:30
Bardziej realny byłby chyba powrót Wikinga na starą trasę ale Pkp chyba widzi na tej trasie szynobusy;/
autor: ~Przemek
PKP – Panie Kolejarzu Pomóż – 2006-10-23 11:41:08
Dokładnie, tym bardziej, że teraz Wiking jedzie do Szklarskiej Poręby przez Poznań i Wrocław a podróż jest, do samej J.G. o 2 godziny dłuższa. Albo nawet jakiś pociąg z Legnicy wziąśc przedłużyc. Po z 3 szynobusami to raczej cienko będzie zeby wszędzie zdarzyc…
autor: ~Zakroniec
Szynobusy – 2006-10-23 14:45:46
jak wiecie panowie będą tylko 3 pojazdy jak na razie więc cudów nie będzie od czegoś jednak trzeba zacząc, może potem jak dojdzie 4 zwiększy się liczba połączeń, dodatkowo jeszcze frekwencja jest ważna jak ludzie dopiszą to i pkp będzie chętniejsze do dołożenia nowego połączenia
autor: ~krzysiek
Frekwencja – 2006-10-23 15:25:08
o ile pamietam to do węglińca była frekwencja… tylko pkp jak ma likwidowac to im frekwencja wisi kolo ogona… Druga sprawa to dobre ułożenie rozkładu tak aby dojeżdżając do węglińca można było sie przesiadać a nie oglądać plecy odjeżdżającego pociągu
autor: ~Przemek
Frekwencja – 2006-10-23 19:50:14
o węgliniec jestem spokojny tam ludzie dopisywali, likwidacja tych połączeń była z resztą wielkim zdziwieniem dla miejscowych, nawet teraz w październiku podkreślali to w czasie przejazdu darmobusa tj promocyjnego pesobusa, bardziej interesuje mnie frekwencja na linii nr 14 czyli Żagań – Niegosławice, bo raz, że tylko do Niegosławic (stacja końcowa w polu), po drugie tam były przed likwidacją mniejsze potoki podróżnych niż na Węgliniec, po trzecie MZK Żagań, które kursuje do Szprotawy chyba od 2003 roku,. czyli już po likwidacji połączeń osobowych, co powoduje zwiększenie konkurencji na linii, dlatego będzie ciężko, pkp może jednak konkurować z PKS i MZK ceną komfortem podróżowania i ewentualnie punktualnością (z tym jednak może być różnie) i powalczyć o klienta w dni wolne tj soboty i niedziele, kiedy PKS jest mniej, MZK wcale, mam jednak nadzieję, że chętni się znajdą, i po wznowieniu nie nastąpi szybka likwidacja… pozdrawiam
autor: ~krzysiek
Przesiadki – 2006-10-23 19:51:52
z tego co wiem kurs/y do Węglińca mają uwzględniać skomunikowanie, tak więc przesiadki, w jakim kierunku dokładnie to się okazę jak już będzie rozkład jazdy
autor: ~krzysiek
rozkład – 2006-10-23 21:00:38
a kiedy będzie ten rozkład? mozę są jakieś przecieki?
autor: ~przemek
Stwórzmy rozkład – 2006-10-23 21:28:13
Jeszcze jedno, przyszedł mi do głowy pomysł, aby każdy z użytkowników zaproponował rozkład jazdy szynobusu, od grudnia 2006, wiadomo, że na obu liniach tj na Węgliniec i na Niegosławice będą po 3 pary pociągów. Czytelnicy zachęcam Was abyście spróbowali ułożyć rozkłady jazdy lub zawarli propozycje na ten temat.
autor: ~krzysiek
rozkład – 2006-10-24 00:32:48
1. pociąg przyjazd do Węglińca ok 6:40 to będą możliwe przesiadki na 6:43 do Jeleniej i 6:56 do Zgorzelca odjazd proponuje o 10:00 (wcześniej przyjeżdża 9:53 Jelenia i 9:58 Gorliz)
autor: ~przemek
rozkład – 2006-10-24 09:08:10
Ja byłbym zdania, że mógłby nawet rochę wcześniej przyjechać np około 6.20 lub 6.30, bo musi zdążyć dowieźć młodzież do Żar na 8.00 rano, a gdzieś około 1 godzinę jazdy go jednak do Żar czeka, czyli gdyby byłtam około 7.30 to młodzież spokojnie zdążyłaby na lekcje. Pomysł bardzo ciekawy. Co do odjazdu około 10 też dobry pomysł, skład mógłby jechać nie tylko do Żar ale i dalej do Zielonej Góry. Czekam na pomysły odnośnie pociągów popołudniowych.
autor: ~krzysiek
Rozkład – 2006-10-24 13:15:39
W sumie dobre były by połączenia osbowe jak w rozkładzie 98-99 gdzie były 4 poc na Węglniec i z powortem: Można go pobrać ze strony pod semaforkiem. Z zamiarów PKP IC Wawel ma jeździć w tym sezonie przez Żagań i Żary jeszcze. Odjazdy z Żar: Żary o:4:20 (g. obecnego rozkładu jazdy żeby dostać się do J. Góry to pociąg z Węglińca jest o 5:41 i 8:30,), do tego jakiś o 13:50, 15:40 – te dwa odnośnie młodzieży szkonej – jak ktoś kończy lekcje o 12 i 13 to nie będzie czekał do 15:40 na pociąg- i 18lub19 – po 20 jest pociąg do Wrocławia z Węglińca. A też mam takie zapytanie – czy nasze województwo po otwarciu linii z Rzpina do MIędzyrzecza ma jeszcze jakieś plany. Bo tak jedyną linią zdatną do ruchu, ale bez pociągów pasażerskich pozostnie odcinek Bieniow – Lubsko. A taki szynobusik tam miałby wzięcie bo bilet PKS-em z Żar do Lubska kosztuje już prawie 8 zł, a pociągiem kosztowałb 6, nie licząc zniżek. 30 km taki pociąg przejechałby w maks 45 minut. Wystrczyłoby zrobić żeby klientów było jeszcze wiecej przystanek na osiedlu przy XX-lecia, ale nie taki jak we Włoszczowej zwykły peronik, z którego można by wsiąść do niskopodłogowego szynobusu. Nie mówiąc już o cenach biletów miesięcznych. Bynajmniej oby szynobusów było jak najwięcej!!!
autor: ~Zakroniec
Lubsko – 2006-10-24 20:54:36
sądzę, że może kiedyś Lubsko też doczeka się kursów osobowych, ale chyba województwo będzie musiało zakupić dodatkowe pojazdy, bo 5 jest już wykorzystanych, 2 jeszcze będą kursowały na południu (Niegosławice, Węgliniec), przynajmniej jeden na północy przez Gorzów i zostaje jeden, a dwie trasy mianowicie na gubin i rzepin – miedzyrzecz, więc pojazdów już wtedy zabraknie, a jeszcze lubsko, chyba że zaplanują lepszą alokację pojazdów. Dodatkowo myśli się także o szynobusach na Nowa Sól – Kożuchów. Najbliższy czas pokazę jak sprawdzi się pomysł reaktywacji nieczynnych linii i wtedy będzie wiadomo, czy nowe połączenioa będą jeszcze miały sens.
autor: ~krzysiek
kożuchów – 2006-10-24 22:45:29
skąd ta informacja o reanimacji linii NS-Kożuchów? to plotka czy jakieś konkretniejsze plany? Jeżali już to najlepiej pomysleć o całej linii wolsztyn żagań a przynajmniej jej lubuskim odcinku NS-Żagań.
autor: ~przemek
Szynobusy – 2006-10-25 09:03:25
W zeszłym roku w wydaniu gdzieś w sierpniu w Lubuskiej bodajże był artykuł w którym promowano wypożyczenie takich niemieckich szynobusów – takie teraz jeżdża w województwie zachodniopomorskim – czerwone. Niech taki jeździ na odcinku Forst – Legnica, wymienialnie z innymim a dodatkowo bierze kilka kursów do miehscowości o których jet mowa. Wydaje mi się , ze nie są to wielkie pieniądze, żeby je kupić od DB, bo przeciez zachodniopomorskie ma ich sporo. W samym Kołobrzegu stacjonuje około 6-7 takich składów, a jeszcze Szczecin, Szczecinek etc. A ztym połąxczeniem Żagania z Nową Solą, to dobry pomysł. PKSów w tamtą stronę jak na lekarstwo, a i straszna drożyzna…Szkoda, ze na rozład jazy nie mogą mieć wpływu pasażerowie Warto jednak zwrócić uwagę, że gdyby nie te szynobusu i dofinansowanie Urzędu Marszałkowskiego, to wątpię, czy oprócz Bobra i jednego pociągu do Z.G. coś by jeździło w regionie węzła żagańskiego.
autor: ~Zakroniec
szynobusy – 2006-10-25 11:38:09
słyszałem, że w Niemczech szynobusy już nie jest tak łatwo kupić bo popyt przewyższa podaż… w zachodniopomorskim szybiej o tym pomysleli i szybciej kupili… A co z ta informacja o reanimacji linii NS-Kożuchów? to plotka czy jakieś konkretniejsze plany?
autor: ~Przemek
A więc – 2006-10-25 13:40:28
Z tym połaczeniem z Kożuchowa to nie wiem, ale szkoda, że tak jest. Może Czesi albo Szwedzi bym nam sprzedali Jednej rzeczy tylko nie rozumiem, skoro w RJ 1998-99 na trasie Głogów – Zagań jeździło prawie 10 par pociągów, to czemu ją zawiesili. Przecież nasze społeczeństwo tak nagle nie wzbogaciło się. To na linii do Węglińca z Żar zawsze jedziły 3-4 pary pociągów + jkiaś pośpieszny z J.G do Szczecina? Czy może ktoś wie, kiedy na nasze tory wejdą jacyś inni operatorzy niż PKP – mam na myśli region węzła żagańskiego.
autor: ~Zaskroniec
CD.. – 2006-10-25 13:50:54
kiedyś w GL czytalem o propozycji niemców przedłużenia niektórych połączeń z frankfurtu do gorzowa z guben do ZG oraz z forstu do żagania…. ale nasi urzędnicy chyba nie są zainteresowani wspieraniem koleji na południu lubuskiego?? Sądze że najpierw Niemcy wejdą na trasy do gorzowa i ZG niż do zagania…
autor: ~Przemek
CDD – 2006-10-25 14:32:01
Wtedy z głowy byłoby połaczenie Gubin – Zielona Góra. Starosta żarski wypowiadał się dla żarskiej telewizji, że odcinek Zielona Góra – Węgliniec powinien być zelektrywifokwany, oi że będą się oto starać – bynajmniej coś w tym stylu,ale mnie to jakoś wybitnie nie przekonuje. Ciekawe kiedy się jakiś zarys nowego rozkładu jazdy pojawi??
autor: ~Zakroniec
CDDN.. – 2006-10-25 14:54:26
to by było sensowne rozwiązanie niestety znając finanse pkp plk to mało realne … ale może samorządy wesprą plk??
autor: ~Przemek
Dalej – 2006-10-25 15:00:31
Coś teraz robili na trasie CZerwieńsk – Zbąszynek, wymiana torowiska czy remont. W to właśnie się zanagażował UM, tylko kurcze czy następny będzie tak zaradny i nie wyda wszystkiego na drogi. Brr, odpukać.
autor: ~Zakroniec
Wznowienie – 2006-10-25 16:37:22
Informuję uprzejmie że na liniach do Węglińca i Niegosławic rozkład ukarze się na stronie pkp do 31.10.2006 roku.
autor: ~Paweł
Wznowienie i Kożuchów – 2006-10-25 21:27:12
dokładnie widzę koledze Pawłowi pkp odpowiedziało to samo co i mnie, czyli 31 10 wszystklo będzie wiadomo i wtedy opublikuję go na stronie wraz z analizą połączeń, co do reaktywacji nowa sól – kożuchów to jest to jak na razie odległy plan jak znajdę informacje (tzn dokument, gdzie to było ) zapodam link i wtedy wszyscy będą mogli się z tym zapoznać, nie jest to w każdym razie najbliższy czas i zaznaczam, że jest to sfera planów
autor: ~krzysiek
Jeszcze jedno – 2006-10-25 21:33:46
Faktycznie Die Bahn może i chciałoby wkroczyć na nasze tory, i chyba nawet od początku 2007 roku będzie to możliwe, nie wiem jednak czy będą chcieli kursować po takich liniach jak przez Żagań w kierunku Głogowa, czy na Węgliniec. Sadzę, że raczej nie bo ich zainteresują bardziej wielkie aglomeracje np ZAielona Góra czy Landsberg (Gorzów). Oni przecież będą chcieli zyski jakies generować, więc zaliczą tylko to co bardziej rentowne. Może się mylę, obym nie miał racji i okaże się że wkroczą też na inne linie. Co do planów elektryfikacji to istniały jak zresztą wspominałem na stronie, o ile wiem odcinków do Głogowa, Zielonej Góry, Legnicy , Forst, o Węglińcu nie było tam mowy, ale może jednak, czemu nie.
autor: ~krzysiek
DB w Polsce – 2006-10-26 14:06:07
OK. Ale choćby taka trasa jak Cottbus – Legnica – to już coś, albo Cottbus – Jelenia Góra.Bo chyba z Berlina do Jeleniej Góry nie ma pociągów, a dla każdego byłby jakiś plus – dla nas bo będzie pociag, dla Niemców bo dobry dojazd, dla mieszkańców Karkonoszy – zysk bo przybędą turyści. Dobrze by było, jakby w sezonie jeździł pociąg Zielona Góra – ŁAgów Lubuski – z tego co mi wiadomo,tam jeszcze 9od Toporowa do łagowa) są tory. A dojazd ze Swiebodzina Busami i PKSami jest tak niekontatybilny z rozładem jazdy PKP, tak samo zresztą w Zielonej Górze. Przyjeżdża express, a jak mieszkzasz w Żaganiu czy Żarach, to czekaj do 5 rano na pierwsszy autobus. Tragedia!!! Tak samo zresztą jak nie ma czym się dostać do Żar z Żagnaia jak przyjeżdza ten ostani pociąg z LEgnicy. Miejmy nadzieję, że w naszym regionie wróci jak najwięcej połączeń!!!
autor: ~Zakroniec
Sieć połączeń pasażerskich – 2006-10-26 14:24:08
A tak wracając jeszcze do tematu połączeń, to jak na nasze województwo to w sumie byłby dobry pomysł trzech głównych linii tj. Odrzanka, Krzyż – Kostrzyn i Rzepin-Poznań, jako linii szybkiej kolei, połaczenia takie jak Gorzów – Międzyrzecz, Rzepin – Międzychód, Zielona – Węgliniec traktować jako dochodowe połaczenia pasażerski tzn. żeby liczba połaczeń byla przychylna dla mieszkańców tych miejscowości a zarazem, żeby pasowały do połaczeń dalekobieżnych na głównych liniach. Można by też wprowadzić coś takiego jak np.w Niemczech. Część pociągów pasażerskich , tj. co drugi nie zatrzymuje się na małych stacjach, jedzie jako nasz pociąg przyśpeiszony. Dajmy na to w godzinach szczytu zatrzymują się na wszystkich, a gdy zapotrzebowanie mniejsze, a liczy się czas na wybranych. Np. na lini z Zar do Węglinca – taki przyśpieszony nie zatrzymywałby sie w Żarach Kunicach, Okrąglicy, Jagodzinie i Starym Węglińcu czy z Lubska do Zar nie zatrzymywałby się w Biedrzychowicach i Lubanicach.Oczywiście to tylko przykład, ale jakby dobrze ułożyć rozkład, to coś by z tego było. Czas pokaże o ile się myliłem ;D
autor: ~Zakroniec
Połaczenia – 2006-10-26 19:52:23
a właśnie mam takie pytanie, czy w grabiku stają szynobusy
autor: ~krzysiek
grabik – 2006-10-26 20:53:45
z tego co wiem to nie
autor: ~przemek
Grabik – 2006-10-27 07:35:56
W Grabiku pociągi nie zatrzymują się gdzieś od lat 60 XX wieku, więc pytanie chyba nie jest na czasie
autor: ~Zakroniec
NRJ – nasze propozycje – 2006-10-27 07:38:35
Wracając do pomysłu propozycji rozkładu jazdy, to może spróbować by tak: Mamy do dyspozycji 3 szynobusy: Rozkład Jazdy, Stacja Żary,ważny od 10.12.2006, odjazdy/przyjazdy: 4:35 Węgliniec/Zielona Góra 5:12 Wrocław Główny/- 6:10 Zielona Góra-szynobus dalej do Gorzowa/Żagań 7:30 -/Legnica 7:31 Legnica (ten osobowy, który odjeżdża o 7:48 z Żagania)/Tuplice lub Forst 7:35 -/Niegosławice (szynobus SA105 wraca do Żagania) 7:38 Żagań/Węgliniec(SA133 szynobus ten duży, połączony z SA105) 8:29 Zielona Góra/Żagań (SA133) 11:13 Żagań/Zielona Góra (SA133) 12:34 Kraków Gł./Hamburg (IC) 12:56 Zielona Góra/Żagań (SA133) 13:45 Iłowa Żagańska/Żagań (SA105) 15:00 -/Iłowa Żagańska (SA105) 15:14 Hamburg/Kraków Gł. (IC) 15:30 Niegosławice/- (SA105) 15:35 Węgliniec/Zielona Góra(SA133) 15:50 Legnica/- 16:11 Forst/Żagań (tylko co? Konwencjonalny pociąg, bo żaden szynobus nie zdąrzy wrócić – tu jest mankament tego planu.) 17:21 -/Wrocław Główny 17:45 Żagań/Węgliniec (SA133) 17:55 Żagań/Forst 18:20 Węgliniec/Żagań (SA133) 18:51 Zielona Góra/Niegosławice (SA105) 19:58 Niegosławice /Zielona Góra (SA105) z Gorzowa 21:18 Żagań/Zielona Góra 21:40 Zielona Góra/Węgliniec 21:55 Forst/Legnica W sumie problem w tym, że żeby otrzymać połączenia w godzinach szczytu, to po któreś trasie musiałby jeździć konwencjonalny pociąg. Zresztą czas pokaże… Poza tym jeśli chodzi o połączenie Żary-Iłowa-Żary to jest ono po to, aby uczniowie którzy kończą lekcje koło 12 – 13, żeby nie wracali PKS-ami przez Żagań do Iłowej, bo wychodzi wtedy ten sam czas podróży. Załóżmy, że ktoś kończy zajęcia o 12:35 to jadąc nawet 2 godziny przez Żagań to będzie szybciej niż czekać na pociąg o 15:35…Do 10 grudnia coraz bliżej…
autor: ~Zakroniec
Przystanek w Grabiku – 2006-10-27 08:32:22
coś właśnie na ten temat czytałem w książce g. dawczyka ale szczerze to mnie to dziwi dlaczego dokonano likwidacji tego przystanku
autor: ~krzysiek
nowy RJ – 2006-10-27 09:01:09
Poranny pociąg Żagan – Forst – Żagań będzie obsługiwać SU46 z 2 wagonami. Zgadzam sie ze 3 pary na tych liniach to mało ale prosze pamietać, że co roku brakuje pieniędzy na dofinansowanie tych pociągów które juz jeżdżą i mało które województwo decyduje się na odtwarzanie połączeń. PKP już zapowiedziało, że nie uruchomi w 2007 roku żadnego pociągu bez pokrycia deficytu przez samorząd. Niestety cały czas rozchodzi się o pieniądze i to jest główny problem
autor: ~Andrzo
Re nowy RJ – 2006-10-27 10:42:20
Skąd masz info o tej SU-ce?? a jak będzie wyglądało skomunikowanie pociagów w stronę Legnicy? czy po przyjeździe do Legnicy nadal czeka 1.5 godz oczekiwania na pociąg do wrocławia?? Czy RJ 2007 juz gdzieś opublikowano? jak będzie wyglądał dla reszty węzła?
autor: ~przemek
Zawsze chodzi o kasę – 2006-10-27 11:47:38
Ale myślę, że jeśli były by właśnie takie 4 połączenia w stronę Iłowej tzn. 3 na Węgliniec, 1 do Iłowej i z powrotem, to chyba byłoby opcjonalne rozwiązanie. Jeśli PKP zalezy na pienioądzach, to po południu tj. około 13:45 i 15:’40 powinny jechać te pociągi. Jak nie, to ludzie wykupią w jedną stronę bil;ety na PKP z Iłowej, KOnina Zaganskiego, Jankowej do Żar, a z powrotem będą kupować na PKS i MZK. Taka prawda. Sam zresztą słyszałem rozmowę kilku osób z Iłowej na przystanku czekającyhc na PKS do Żagania, twierdzili że rano pociąg tak, ale jak kończą lekcje o 12:30 to niebędą czekały na pociąg do Węglińca o 15:40, a przecież szynpobus stałby wtedy na wolnym… Tymbardziej że taki układ połączeń był, i funkcjhonował dobrze. P.S. W elektronicznym rozkładzie PKP na 2002-2003 dalej były połaczenia do Węglińca, choć od roku nie jeździły. Ciekawe czemu??
autor: ~Zaskroniec
Nowy rokład – 2006-10-27 17:51:20
O ile wiem w Legnicy oczekuje się około 10 minut na skomunikowanie, sam jeździłem i wiem, że czeka się na Wrocławianina około 10 minut, zależy jeszcze który bardziej spóźniony. Cghyba , że chodzi Wam o popołudniowy kurs wtedy rzeczywiście oczekuje się około godziny, ale sądzę, że korzysta z tego mniej ludzi niż z kursu porannego. Jeżeli więc chodzi o Sukę to zapewne jej jazda nie skończy się na Żaganiu, tylko pojedzie ona dalej do Legnicy, chyba że jak już kiedyś planowano kursy te znikną. Ale mam nadzieję, że nie.
autor: ~krzysiek
przesiadki – 2006-10-27 18:52:52
tak o popołudniowy…. korzysta z niego malo osób właśnie dlatego że podróż kończy sie na legnicy i jeszcze jedna kwestia to poranny pociąg z legnicy też odjeżdża chwile przed przyjazdem pociągu z wrocławia…
autor: ~przemek
?? – 2006-10-28 00:36:01
to jak?? są już jakieś przecieki rozkładu jazdy 2007??
autor: ~przemek
Przesiadki – 2006-10-28 10:30:51
Nie zgadzam się z Tobą wiele razy jeździłem i jeżeli nawet Wrocławianin przyjeżdżał wcześniej to czekał na osobowego do Legnicy. Zapewne zdarzało się inaczej ale ja na szczęście się z tym nie spotkałem, a jeździłem tak cały październik, listopad, grudzień i kawałek stycznia 2005/2006. Rzeczywiście po południu skomunikowanie było lekko mówiąc nietrafione, szczególnie w porze zimowej i jesiennej oraz wczesnej wiosny uciążliwe, czekanie na zimnie. Chociaż pociąg z Żar do Legnicy odjeżdżał zawsze z opóźnieniem (heh przez niego Bóbr zawsze w Lesznie długo czekał i odjeżdżał z opóźnieniem, gdyż tam się mijały), więc czekanie to trochę się zapewne skracało. Co do przecieków to na razie nic tak jak obiecałem jak tylko się dowiem, to opublikuję wraz z krótkim omówieniem
autor: ~krzysiek
przesiadki cd – 2006-10-28 23:15:57
Chodzilo mi o popołudniowe połączenie w kierunku legnicy a poranne w kierunku Żar!!
autor: ~przemek
Przesiadki cd – 2006-10-29 07:51:09
Rozumiem faktycznie muszę dokładniej czytać posty. Jeżeli tak jest no to PKP kolejny raz bezmyślnie ułożyło rozkład jazdy, miejmy nadzieję, że w tym będzie to trochę lepiej poukładane.
autor: ~krzysiek
ŻARSKI DWORZEC BĘDZIE GOTOWY!!! – 2006-10-30 12:30:13
ŻARSKI DWORZEC JEST OD DZIŚ REMONTOWANY W ŚRODKU TJ. HOL DWORCOWY I KORYTARZE. BĘDZIE PRZYJEMNIE PRZYJŚĆ NA CZYSTY DWORZEC, KUPIĆ BILET I WSIĄŚĆ W SUPERNOWOCZESNY SZYNOBUS DO NIEGOSŁAWIC, WĘGLIŃCA I ZIELONEJ GÓRY. PKS MOŻE SIĘ SCHOWAĆ P.S OBY TYLKO ODREMONTOWANO JESZCZE FASADĘ…
autor: ~Zaskroniec
Remont dworca w Żarach – 2006-10-30 14:09:58
Faktycznie był tam niezły syf, aż strach było patrzeć, może po remoncie będzie lepiej, z fasadą może poczekają do wiosny teraz trochę za chłodno
autor: ~krzysiek
… – 2006-10-30 14:33:51
jakios kibelek by się przydał….
autor: ~Przemek
Remont dworca Żary – 2006-10-31 13:09:02
Szalety mają być też ponoć remontowane. Jeżeli chodzi o fasadę, to PKP nie chce wybitnie dogadać się z Urzędem Miasta, który już od kilku lat bezkutecznie chce przejąć budynek dworca od PKP. Chodzi bowiem oto, że dworzec jest w centrum, to zabytek i pełni funkcję reprezentacyjną dla miasta jak by nie patrzeć. Dziwny jest fakt, że w Nowej Soli się jakoś można było dogadać. Poza tym dziwne jest przejmowanie samych dworców. O ile dobrze zrozumiałem, to nie można przekazać dworca jeśli leży za blisko czynnej powierzchni toru. To skoro w Szprotawie wszystkie tory są zdolne do ruchu, i dworzec ma być przekazany ponoć, to czemu w Lubsku się tego smaego nie da zrobić, skoro czynne są tory dopiero przy 2 peronie
autor: ~Zaskroniec
Remont dworca Żary – 2006-10-31 15:12:21
Myślę, że brakuje tutaj chęci z czyjejś strony. Ciekawe czy byliby chętni do zakupu lubskiego dworca, być może, że tak.
autor: ~krzysiek
głogów – 2006-11-03 21:35:38
dali by coś ciekawego z zielonej góry do głogowa bo ja często jeżdże
autor: ~kolejarz
rozkład – 2006-11-15 13:04:31
póki nie kursują szynobusy do Niegosławic( – ślepo zakończone linie kolejowe są jak najbardziej rentowne dla PKP) i do Węglińca, o wzowieniu ruchu nie ma mowy. Ja przynajmniej nie dam się już nabrać, bo obiecywali już od trzech lat. Tak poważnie to się już się nie mogę doczekać, bo mnie już aparat rdzewieje. A co do rozkładu jazdy, to pekap na pewno nas w “fantastycznie” zaskoczy. Jak co, to przeproszę. Na 160 rocznice Berlinki, odcinek Sieniawa-Jasień zrównali z ziemią, a tuczeń możliwe że wykorzystano w różnych częściach miasta Żary, przy rozmaitych budowach. Powstał dość obszerny artykuł (ze zdjęciami) na jej jubileusz dla Kroniki Ziemi Żarskiej, ale jeszcze nie wydrukowali. Pozdrawiam gorąco autorów strony.
autor: ~Grześ
czy w sobote i w niedziele kuruje szynobus – 2007-03-09 09:49:34
czesc. mam pytanie: czy w sobote i w niedziele ten szynobus jedzie do zar o godzinie 06:57?
autor: ~Monika
rozkład – 2007-03-09 09:51:49
Czy tylko ten szynobus jedzie od poniedziałku do piątku ?
autor: ~Monika