PKP PLK szykuje się do modernizacji urządzeń na wybranych przejazdach kolejowych na terenie IZ Zielona Góra. Wśród nich znajdują się także przejazdy kolejowe koło Szprotawy.
Programem przejazdowym objęto:
Przejazd w km 319,903 linii nr 14 zlokalizowany koło Dzikowic. Tutaj planuje się:
Branża automatyki i telekomunikacji:
- Demontaż wszystkich elementów systemu SPA-1 z obecnie eksploatowanego ssp,
- Zabudować dwuizbowy kontener betonowy wraz z fundamentem
- Ułożyć kostkę betonową wokół kontenera i sygnalizatorów
- Zabudować nowe sygnalizatory drogowe LED
- Zabudować nowe tarcze ostrzegawcze przejazdowe
- Wykonać uziemienie dla ToP, sygnalizatorów drogowych oraz kontenera z urządzeniami przejazdowymi
- Zabudować nowe kable (z uwzględnieniem niezbędnych przewiertów lub przecisków) do poprawnego działania ssp
- Punkty charakterystyczne linii kablowej, takie jak: miejsca montażu osprzętu kablowego (mufy kablowe, mufy kablowe rozgałęźne), skrzyżowania i zbliżenia mają być oznakowane znacznikami elektromagnetycznymi pasywnymi;
- Zabudować niezbędną ilość czujników załączających i wyłączających dla prawidłowego działania urządzeń przejazdowych
- Zabudować pulpit obsługi lokalnej przy wejściu do kontenera
- Zabudować klimatyzację kontenera
- Uruchomić transmisję do UZK na stacji Szprotawa
- Zabudować urządzenia do wykrywania i gaszenia pożaru
- Zabudować uprzednio zdemontowany aparat telefoniczny do łączności ogólno-eksploatacyjnej
- Zabudować słupek kablowy dla istniejącego kabla miedzianego
- Zabudowane urządzenia muszą spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 z późn. zm. oraz aktualnymi instrukcjami Polskich Linii Kolejowych.
Branża torowo – drogowa:
- Nie przewiduje się robót torowo – drogowych poza określonymi w pkt. 3.6.8 PFU;
Branża energetyczna:
- Zabudować szafę ZOP i dokonać podziału istniejącej sieci zasilającej nN – zasilanie oświetlenia przejazdu i urządzeń przejazdowych.
- Wykonać nowy uziom na potrzeby szafy ZOP oraz systemu przejazdowego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz instrukcjami PKP PLK S.A
- Zabudować szafę oświetlenia przejazdu (SOP).
Branża automatyki i telekomunikacji:
- Demontaż wszystkich elementów systemu SPA-1 z obecnie eksploatowanego ssp,
- Zabudować dwuizbowy kontener betonowy wraz z fundamentem
- Ułożyć kostkę betonową wokół kontenera i sygnalizatorów
- Zabudować nowe sygnalizatory drogowe LED
- Zabudować nowe tarcze ostrzegawcze przejazdowe
- Wykonać uziemienie dla ToP, sygnalizatorów drogowych oraz kontenera z urządzeniami przejazdowymi
- Zabudować nowe kable (z uwzględnieniem niezbędnych przewiertów lub przecisków) do poprawnego działania ssp
- Punkty charakterystyczne linii kablowej, takie jak: miejsca montażu osprzętu kablowego (mufy kablowe, mufy kablowe rozgałęźne), skrzyżowania i zbliżenia mają być oznakowane znacznikami elektromagnetycznymi pasywnymi;
- Zabudować niezbędną ilość czujników załączających i wyłączających dla prawidłowego działania urządzeń przejazdowych
- Zabudować pulpit obsługi lokalnej przy wejściu do kontenera
- Zabudować klimatyzację kontenera
- Uruchomić transmisję do UZK na stacji Niegosławice
- Zabudować urządzenia do wykrywania i gaszenia pożaru
- Zabudować uprzednio zdemontowany aparat telefoniczny do łączności ogólno-eksploatacyjnej
- Zabudować słupek kablowy dla istniejącego kabla miedzianego
- Zabudowane urządzenia muszą spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 z późn. zm. oraz aktualnymi instrukcjami Polskich Linii Kolejowych.
Branża torowo – drogowa:
- Nie przewiduje się robót torowo – drogowych poza określonymi w pkt. 3.6.8 PFU;
Branża energetyczna:
- Zabudować szafę ZOP i dokonać podziału istniejącej sieci zasilającej nN – zasilanie oświetlenia przejazdu i urządzeń przejazdowych.
- Wykonać nowy uziom na potrzeby szafy ZOP oraz systemu przejazdowego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz instrukcjami PKP PLK S.A
- Zabudować szafę oświetlenia przejazdu (SOP)
- Wymienić oświetlenie ( słupy kompozytowe, oprawy ledowe).
Przejazd w km 127,448 linii nr 275 zlokalizowany na stacji Małomice. Tutaj planuje się:
- Demontaż wszystkich obecnie eksploatowanych elementów urządzeń przejazdowych kat. A
- Zabudować dwuizbowy kontener betonowy wraz z fundamentem;
- Ułożyć kostkę betonową wokół kontenera, sygnalizatorów i napędów;
- Zabudować nowe sygnalizatory drogowe LED;
- Zabudować 4 napędy z rogatkami zamykającymi całą szerokość jezdni
- Wykonać uziemienie dla sygnalizatorów drogowych napędów oraz kontenera z urządzeniami przejazdowymi;
- Zabudować nowe kable (z uwzględnieniem niezbędnych przewiertów lub przecisków) do poprawnego działania urządzeń;
- Zabudować pulpit obsługi lokalnej przy wejściu do kontenera
- Zabudować klimatyzację kontenera
- Zabudować pulpit sterujący na nastawni Małomice Mi1
- Zabudować urządzenia do wykrywania i gaszenia pożaru
- Zabudować aparat telefoniczny do łączności ogólno-eksploatacyjnej
- Zabudowane urządzenia muszą spełniać wymogi Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 20 października 2015 z późn. zm. oraz aktualnymi instrukcjami Polskich Linii Kolejowych.
Branża torowo – drogowa:
- Wymienić istniejące wygrodzenie lub jeśli nie ma odpowiedniego zabezpieczenia przejazdu wykonać nowe wygrodzenie zgodne z Dz.U.1744 z późn. zm.
- Nie przewiduje się robót torowo – drogowych poza określonymi w pkt. 3.6.8 PFU;
Branża energetyczna:
- Zabudować szafę ZOP i dokonać podziału istniejącej sieci zasilającej nN – zasilanie oświetlenia przejazdu i urządzeń przejazdowych.
- Wykonać nowy uziom na potrzeby szafy ZOP oraz systemu przejazdowego zgodnie z wymaganymi przepisami i instrukcjami PKP PLK S.A
- Zabudować szafę oświetlenia przejazdu (SOP).
Termin otwarcia ofert upływa 24 lipca 2023. Przetarg jest prowadzony w trybie zaprojektuj-zbuduj.