Bocznica kolejowa wychodząca w południowo – wschodnim kierunku od linii Żagań – Legnica (stacja Leszno Górne). Początkowo jako jedno torowisko biegnie przez las zmieniając orientację na południowo – zachodnią i dalej zachodnią. Potem po nasypie przebiega przez betonowy wiadukt nad drogą nr 297 Szprotawa – Bolesławiec. Za mostem biegnie po nasypie, przed kolejnym wiaduktem torowiska rozwidlają się. To odchodzące w lewo prowadzi przez Kozłów do Starej Olesznej. Było ono wykorzystywane jako bocznica do transportu żwiru z pobliskich żwirowni. Torowisko to było użytkowane jeszcze w latach 90 tych. Tory biegnące prosto na most po wysokim nasypie prowadzą do miejscowości Pstrąże. Były one wykorzystywane do transportów dla wojska stacjonującego w tym obiekcie. Korzystali z niego Niemcy, potem Rosjanie. Po wyjeździe Rosjan tory nie były użytkowane, dopiero w związku ze wstąpieniem Polski do NATO i manewrami sojuszniczych wojsk dokonano remontu torowiska i jest ono wykorzystywane w czasie ćwiczeń. W Pstrążu znajduje się rampa wyładunkowa, torowisko kończy się wchodząc na teren obiektów wojskowych. Bocznica powstała w latach 40 tych XX wieku, na mapie topograficznej z 1940 roku widać ją jeszcze jako obiekt w trakcie budowy. Na mapie z 1936 roku w ogóle jeszcze nie widać śladów budowy. W 2013 roku wyburzono stary wiadukt nad drogą wojewódzką nr 297 i dokonano budowy nowego obiektu o większym prześwicie.
” Było ono wykorzystywane jako bocznica do transportu gliny z pobliskich glinianek” .Zawsze tam byly zwirownie!