Przystanek osobowy Bukowina Bobrzańska leży na 331 kilometrze linii kolejowej Łódź Kaliska – Forst odcinek częściowy Głogów – Żagań.
Jest on położony w południowej części miejscowości przy drodze do Małomic. Przed 2002 rokiem Bukowina Bobrzańska funkcjonowała jako stacja kolejowa, z możliwością mijania się składów osobowych i towarowych. Po likwidacji połączeń osobowych nastąpił spadek przewozów. Po 2003 roku zdemontowano wszystkie tory boczne, rozebrano nastawnię wschodnią, zdemontowano semafory. Nastąpiła redukcja do rangi przystanku kolejowego z dróżnikiem obsługującym 2 przejazdy kolejowe.
W grudniu 2007 i w pierwszych miesiącach 2008 roku przyszły kolejne zmiany. Zlikwidowano szlabany na strzeżonym przejeździe kolejowym, w zamian wprowadzono automatyczną sygnalizację przejazdową. Na przejeździe koło budynku dworca zlikwidowano szlabany, które korbowo obsługiwał dróżnik i wprowadzono niestrzeżony przejazd. W związku z tym iż widoczność torowiska z przejazdu była w tym miejscu ograniczona, wprowadzono ograniczenie szybkości dla pociągów jadących od strony Głogowa do 20 km/h. Etat dróżnika stał się niepotrzebny, więc w ramach oszczędności został zlikwidowany. Na początku 2009 roku rozpoczeto rozbiórkę dawnego posterunku dróżnika, dzięki czemu poprawiono widoczność niestrzeżonego przejazdu i zniesiono ograniczenie.
Przystanek składa się z budynku dworca, szaletu, 1 peronu przy torze głównym oraz 1 krwędzi, przy rozebranym torze głównym bocznym (mijankowym). Wszystkie tory poza głównym zostały rozebrane. Stan torów w obrębie przystanku jest bardzo zły, obowiązuje ograniczenie szyb. do 30 km/h. Od grudnia 2006 wznowiono kursy pasażerskie obsługiwane przez autobusy szynowe. Niestety ze względu na pogarszający się stan torów 10 pazdziernika 2010 ponownie zawieszno kursy pasażerskie. Stacja kolejowa lub przystanek w Bukowinie Bobrzańskiej istniała od powstania linii tj. od 1846 roku.